dimanche 26 septembre 2010

اسپاگتی کاربونارا spaghetti carbonara

 اولین روزی که زندگی مشترکم را آغاز کردم همسرم برام اسپاگتی کاربونارا درست کرد که البته با لاردن یا بیکن یا بین دنده گوشت خوک دودی شده و تخم مرغ خام درست میشه .
اما دوست عزیزی در بلاگشون http://shamshiri-cafe.blogspot.com/
اسپاگتی کاربونارا را به صورت دیگری شرح دادند برای کسانی که گوشت خوک نمیخورند
با اجازه و تشکر از ایشان من دستورشون و با عکسهای خودم اینجا میذارم

مواد لازم



طرز تهیه






و اما تجربه شخصی من 
اگر مقدار ۲۵۰ گرم اسپاگتی استفاده کنیم به جای ۵۰۰ گرم پر ملات تر و خوشمزه تر خواهد شد 
برای کسانیکه گوشت خوک میخورند به غیر از گوشت چرخ کرده اگر ۲۰۰ گرم لاردن که خوب سرخ شده و روغنش گرفته شده را هم اضافه کنیم به غذا طعم و عطر بیشتری میدهد .              نوش جان 




6 commentaires:

  1. مرسی ، وب لاگتون خیلی شیک و باکلاس هست

    RépondreSupprimer
  2. مرسی از شما
    خوشحالم کردید

    RépondreSupprimer
  3. دوست هنرمند سلام
    و با تشکر از تلاش شما برای عرضه ایده های نو
    تنها خواهش من اینست که شما به دلیل کلاس کارتون و جائی که در آن زندگی میکنید و به بسیاری از منایع جمع آوری اطلاعات نیز دسترسی دارید تلاش کنید که با ریشه های غذای خارجی و غذاهای خارجی ریشه ای آشنا بشویم و بیشتر به اصل و درست بودن کار توجه بشه.فاجعه کلمه های اشتباه رو میشناسیم مثلا کلمه بن ماری فرانسوی را به تلفظ های مختلف بیان (bain marie)(ban-ben-bon)میکنند
    پس بیائید "اسپاگتی کاربونارا" رو واقعا به شکلی که باید درست بشه تهیه کنیم و بگیم که بجای لارد، بیکن یا اشپک میتونیم از مثلا ژامبون دودی استفاده کنیم اما کوفته قلقلی یا سر گنجشکی واقعا دیگه کاربونارا نیست، شکلش هم متفاوت میشه، میتونیم ایرانیزه کنیم غذا رو اما..... اگه به این خواهشم فکر کنید من یکی از طرفداران شما خواهم بود

    RépondreSupprimer
  4. مرسی از توجه شما خانم فریبا
    من سعی میکنم حتی اگر غذایی فرنگی را به سلیقه خود عوض کردم حتما راجع به اصل و ریشه آن توضیحاتی بدم . و اما راجع به ترجمه متاسفانه من بعضی مواقع در ترجمه و پیدا کردن کلمه مورد نظر عاجز میشوم برای مثال همین ژانبون دودی ساده اصلا به ذهنم نیامده بود . در هر حال اگر موردی بود مثل آنچه الان گوشزد کردید من همیشه پزیرا هستم و از راهنمایی و انتقادات به جا خوشحال میشوم

    RépondreSupprimer
  5. با سلام
    خیلی ممنون از پاسخ شما
    دوست عزیزم خوشحالم که با مسئله درست برخورد کردید.من تحصیلاتم در همین زمینه است و در کشورهای اطریش، سویس، آلمان کار،تحصیل و زندگی کرده ام و هرگاه بتونم بهت کمک کنم با کمال میل اینکار رو انجام میدم.شاد باشی

    RépondreSupprimer
  6. پس سعادتی است برای من که شما به صفحه ام سر میزنید
    مرسی از شما

    RépondreSupprimer