mercredi 29 septembre 2010

فندق

این مغز خوشمزه دارای ویتامین های B1 , B2, B6 , E و فولات است. مصرف غذاهای حاوی این ویتامین ها برای خونسازی و سلامت روانی به خصوص برای کودکانی که در حال رشد هستند اهمیت ویژه ای دارد. خوردن تنها 25 گرم فندق در روز می تواند از بدن شما در مقابل بسیاری از بیماری ها محافظت کند که سرطان و بیماری های قلبی از این دسته اند.
فندق حاوی چربی های مفید است.
 اسید اولئیک موجود در فندق باعث پایین آمدن مقدار کلسترول بد خون (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب خون (HDL) می شود. اینها باعث می شوند که این خوردنی خوشمزه برای قلب بسیار مفید باشد.
مصرف فندق از آب مروارید پیشگیری می کند.
خوردن فندق به عنوان یک میان وعده باعث ورود مقدار بسیارزیادی مواد مغذی گیاهی به بدن می شود. وجود نوعی از همین مواد مغذی گیاهی در چای سبز این نوشیدنی را در ردیف نوشیدنی های دوستدار سلامتی قرار داده است. این ترکیبات فندق موجب شده اند که مصرف آن به حفظ سلامت مغز، بهبود جریان خون و حتی تسکین علایم آلرژی کمک کند.
فندق منبع خوبی از پروتئین و فیبر است.
یک فنجان فندق خرد شده دارای 17 گرم پروتئین و 11 گرم فیبر است. این مغز برای کسانی که نمی خواهند یا نمی توانند گوشت بخورند جایگزین مناسبی است (البته در صورتی که به همراه سایر پروتئین های گیاهی برای تأمین آمینو اسیدهای ضروری بدن مصرف شود) فندق سرشار از کالری است (هر 100 گرم 650 کیلوکالری- کلسترول صفر) و به همین خاطر نباید در مصرف آن زیاده روی کرد
مصرف روغن فندق بر روی پوست هایی که آکنه دارند هم سودمند است.
 با این همه خواص خوب مگه میشه از درخت فندق پایین خونه چشم پوشی کرد ؟ این بود که تصمیم به جمع آوری گرفتم و خلاصه حدود ۳ کیلو فندق تازه از درخت افتاده جمع کردم ... و این اول ماجرا بود . چرا که تا یک هفته دستم بندش بود ... 

و اما مراحل تهیه فندق خوب بو داده . آماده برای مصرف در شیرینی و شکلات 

مرحله اول 

مرحله دوم


مرحله سوم 


مرحله چهارم 


وای که چقدر صبورم من ... البته جدا احتیاج به صبر وحوصله داره دونه دونه این مراحل را طی کردن 



در آخر همه فندقها را در سینی فر ریخته و با حرارت ۱۵۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه گریل کردم 
باید خیلی دقت کرد که زیاد در فر نمونه چون طعم فندق عوض میشه
در حدی که وسطش طلایی بشه خوبه




از ۳ کیلو فندق ۱کیلو و ۳۰۰ گرم بدست اومد ... بازم خوبه 
حالا مشتاقم که باش چیزای خوشمزه درست کنم 
:o)







Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire