mercredi 22 septembre 2010

چند‍ ‌نکت‍ه در مورد انواع تارت


 ما ایرانیان وقتی راجع به تارت میشنویم بیشتر تارت را به صورت  شیرینی مجسم میکنیم . در حالی که ما دو نوع تارت داریم . شیرین و شور ... تارت شیرین بیشتر به صورت عصرانه یا دسر مصرف میشه و تارت شور بیشتر به عنوان پیش غذا 
من از آنجایی که خودم خیلی به انواع تارت علاقه دارم ، مدلهای زیادی از تارت از جمله تارتهای سبزیجات ، تارتهای گوشتی ، تارتهای پنیری ، ماهی ، ...انواع تارت میوه ، کرم پاتیسیر ، بادام ، شکلات و غیره را درست کردم و در این زمینه تجربیات خوبی کسب کردم .
مهمترین نکته در مورد یک تارت خوب در آوردن یک خمیر خوب است 
استفاده از آرد مرغوب ، تخممرغ تازه ، کره مرغوب خیلی مهم است 
ورز دادن به اندازه از نکات قابل توجه یک خمیر خوب است ، چراکه اگر زیاد ورز دهیم خمیر سفت شده و لطافت خود را از دست میدهد و اگر کم ورز دهیم خمیر ما خودش را نمیگیرد .




   جالب اینکه برای درست کردن انواع تارت شور و شیرین ما فقط به ۳ مدل خمیر احتیاج داریم
خمیر بریزه که هم برای تارت شور و هم شیرین استفاده میشه
خمیر سابله یا شنی که برای تارت های میوه ای همراه با کرم یا خامه استفاده میشه
خمیر فویته یا هزار ورقه که هم برای تارت شور ، هم شیرین و هم شیرینی معروف ناپلئونی

من در اینجا چند مدل از تارتهایی که درست کردم و عکس گرفتم را میذارم

                                                                            خمیر سابله


تارت شکلاتی با آناناس





تارت آلو




 تارت میوه با کرم پاتیسیر





در اولین فرصت تهیه خمیر ها را شرح میدهم
  

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire