jeudi 7 octobre 2010

دلمه فلفل

موادلازم 
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
سبزی دلمه ، تره، جعفری ، گشنیز ، ترخون، مرزه ، نعنا ۱کیلو
البته چون من در غربت سبزی تازه گیرم نمیاد از سبزی خشک خیس خورده به میزان یک لیوان استفاده کردم
برنج ۱.۵ پیمانه
پیاز سرخ شده ۱ عدد بزرگ
رب گوجه ۲ق غ
آب گوجه میکس شده یا آب گوشت ۲لیوان
فلفل دلمه ۶ عدد
لپه ۱ پیمانه
نمک،فلفل،زردچوبه



طرزتهیه
اول پیاز را ریز خورد کرده با کمی روغن و نمک و فلفل و زردچوبه تفت میدهیم 
بعد کوشت را اضافه کرده و کمی تفت میدهیم ، آنگاه رب را در آن سرخ میکنیم تا رنگ بندازد 
لپه را پخته و آنرا نیز اضافه کنید ، برنج را شسته ، میخیسانم و بعد نیم پز میکنیم 
سبزی خرد شده را کمی تفت داده و به مواد اضافه میکنیم 
همه مواد را خوب با هم مخلوط میکنیم 


حالا سر فلفلمون را بریده و داخل آنرا در میآوریم
من برای اینکه لطیفتر بشه ، پوست فلفلها را یکی در میون کندم
البته با پوست کن وخیلی نازک  

بعد فلفلها را از موادمون پر کنید و در آنرا فیکس کنید و در قابلمه چیده و  آب گوجه و آب گوشت و دو قاشق روغن تا دوسوم ارتفاع فلفلها  اضافه کنید 




روی شعله خیلی ملایم به مدت ۲.۵ ساعت بپزید








9 commentaires:

  1. azizam man hichvaght postesh ro namikanam,vali inam yek tarhie merci khanomi.

    RépondreSupprimer
  2. خانم هم کاک
    این تمپلیت شما با عکس های سایز ایکس لارج مشکل داره . شما می تونید عرض صفحه رو افزایش بدید و یا از یک تمپلیت آماده استفاده کنید توی این پیج تمپلیت های عالی زیادی هست اگه خواستید یه نگاهی بکنید
    http://www.pyzam.com/bloggertemplates/all/newest/2/6

    RépondreSupprimer
  3. آشپز جون
    من پوستش را کندم که لطیفتر بشه ، اما اینطوری تو کشیدن خیلی باید دقت کرد که وا نره
    مرسی از توجهت

    RépondreSupprimer
  4. آقای دوزل
    من سعی کردم این سایت را، ولی برای من خیلی پیچیده بود و عکساش را دوست نداشتم
    من صفحه خودمو دوست دارم
    چطور میشه مشکل و حل کرد بدون تغییر ؟
    در ضمن من زبان انگلیسیم هم ضعیفه
    مرسی

    RépondreSupprimer
  5. چون وب لاگ شما فرانسوی است از مراحل کار عکس گرفتم
    http://img121.imageshack.us/img121/1662/hamkok1.jpg

    http://img227.imageshack.us/img227/8093/hamkok2.jpg

    http://img405.imageshack.us/img405/4528/hamkok3.jpg

    http://img580.imageshack.us/img580/2755/hamkok4.jpg

    RépondreSupprimer
  6. وای مرسی مرسی مرسی
    درستش کردم . از وقتی که برای توضیح به این کاملی گذاشتید سپاسگزارم

    RépondreSupprimer
  7. سلام عزیزم
    من خیلیییییییی سایتت رو دوست دارم. مخصوصا اینکه غذاها رو با عکس از مراحل تهیه میذاری. میخواستم فقط ازت تشکر کنم. ما تو کشور همسایه تون انگلیس هستیم. اگه میشه یه کم دستور غذاهای نونی بذار.
    بوووس

    RépondreSupprimer
  8. مرسی سجاده جون
    خوشحال شدم از پیغامت
    بوووس

    RépondreSupprimer
  9. واقعا عالي بود مخصوصا عكس ها
    خيلي خيلي ممنون

    RépondreSupprimer