jeudi 25 novembre 2010

چند مدل تارت فرانسوی

 ما تو ایران هر وقت دیگه واقعا ایده برای درست کردن غذا نداریم ، تو یخچال میگردیم هر چی پیدا کردیم ، حالا یا سبزیجات باشه یا گوشت یا مرغ با چندتایی تخم مرغ مخلوط کرده و کو کو میپزیم . هم ساده اس هم خوشمزه ... اینجا فرانسویها هم هر وقت ایده غذایی ندارن تارت میپزن . من اینبار تو یخچالم گشتم و تصمیم گرفتم ۲ مدل تارت درست کنم هم خوشمزه اس و هم میشه بعد از پخت در فریزر گذاشت و برای مواقعی که وقت غذا پختن نداریم در مکروفر گرم کرد

تارت پنیر و گوجه 
مواد لازم






خمیر بریزه ( http://hamkok.blogspot.com/2010/09/pate-brisee.html )
پنیر پیتزا و گودا و هر چی تو این زمینه بود ( man az emmental va morbier va compte estefade kardam , ama shoma nesbat be emkanate keshvari ke dar an zendegi mikonid entekhab konid )
 تخم مرغ ۴ عدد 
گوجه بزرگ ۱ عدد
کمی تره فرگی ریز خورد شده 
جوزهندی کمی 
نمک و فلفل مقداری 
شیر ۲ ق غ 

طرز تهیه 
همانطور که در عکس میبینید ، خمیر را با کاغذ روغنی در یک قالب تارت پهن کرده و با چنگال سوراخ سوراخ کنید و به مدت ۵ دقیقه ر فر از قبل گرم شده روی درجه ۱۷۵ سانتیگراد قرار دهید در این مدت تخممرغ ها را با شیر خوب زده و پنیر رنده شده را به آن اضافه کنید ، بعد از ۵ دقیقه خمیر را از فر خارج کرده و مایه تخممرغ و پنیر را که نمک و فلفل و جوزهندی به آن زده ایم را روی خمیر ریخته و گوجه حلقه شده را روی آن میچینیم و دوباره به مدت ۳۰ دقیقه در فر میگذاریم 




تارت کدو و تره فرنگی 

این بار همون کارهای بالا را تکرار کردم با ۴ تا تخم مرغ ، ۲ تا کدو ، ۱۰۰ گرم تره فرنگی ، مقداری جعفری ، ژامبون اگر داشتید ، ۱ ق غ آرد کمی پنیر 





نوش جون 



شما میتوانید بنا به سلیقه تون از هر موادی برای تهیه تارت استفاده کنید 


در عکس بالا من از بادمجان ، لوبیاسبز و فلفل دلمه سرخ شده استفاده کردم 


عکس بالا تارت پنیر و سوسیس است 

2 commentaires:

  1. بسیار زیبا هست، گویا ارادت زیادی به کدو دارید . من هم از کدو خوشم می اد

    RépondreSupprimer
  2. من طرفدار هر چیز سبزی هستم
    تره فرنگی و کدو همیشه تو فریزرم دارم
    ;o)

    RépondreSupprimer