mercredi 30 mars 2011

سمبوسه

من از بچگی عاشق سمبوسه بودم ... یه همسایه آبادانی داشتیم که سمبوسه های تند و خوشمزه ای درست میکرد و من عاشق این بودم   که برای ما هرزگاهی یه بشقاب سمبوسه تعارفی بده... تا اینکه خودم بزرگ شدم و حالا خودم برای همسایه هام سمبوسه میبرم

و اما مواد لازم سمبوسه های من

پیاز ۱عدد
گوشت چرخ شده ۲۵۰ گرم
بازیلیک یا ریحان چند پر
ادویه ، نمک ، فلفل م پاپریکا
سیب زمینی نیم کیلو
پنیر پیتزا یا امانتل ۱۰۰ گرم
خیار شور ۶ عدد کوچک
جعفری یک دسته کوچک ریز خرد شده
قارچ کنسرو ۱ عدد

خمیر بریک یا فیلو یا نان لواش 



طرز تهیه 

پیاز را سرخ کرده و به آن ادویه و پاپریکا و فلفل را اضافه میکنیم و خوب سرخ میکنیم بعد گوشت را در آن تفت داده و سیبزمینی از قبل پخته را پوست گرفته و ریز خورد کرده را به آن اضافه کرده و همینطور خیار شور ریز شده و قارچ پرک شده سبزیهای ریز شده و در آخر پنیر را به مایه اضافه میکنیم و با خمیر بریک میپیچیم ... مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد و آنگاه سرخ کنید 

میتوان با سس تند و یا تمبر هندی آب زده شده و تند شده میل کرد 



نوش جووووون 




5 commentaires:

  1. سلاممممم

    خیلی عالی بود ... یه ایده ی خوب برای نهار امروز ... که برای خودم و برادرم درست کنم ...

    راستی من همیشه دلم می خواست بدونم فرق بریک با فیلو چیه ؟

    اصلا فرقی دارن ؟

    تو آشپزی فرانسوی که نگاه می کنم عموما از بریک استفاده میشه ...

    مخصوصا یه غذا بود ( البته روستایی بود تو کوهستان یه سرآشپز درست کرد )
    یه تیکه پنیر رو دورش بریک پیچید و گذاشت تو فر تا کمی برشته بشه و به عنوان دورچین غذاش ازش استفاده کرد .. به به

    RépondreSupprimer
  2. سلام ... مرسی از توجهتون
    تفاوت بریک و خمیر فیلو در این است که فیلو از آب و آردسفید درست شده و بریک از سومول درست شده. من فکر کنم بهتره برای درست کردن شیرینیهای سنتی مثل باقلوا از فیلو استفاده کرد چون خیلی خیلی لطیفه . من برای سمبوسه بریک را ترجیح میدم
    اگه سمبوسه درست کردید ازش عکس بگیرید و برام بفرستید تا بگذارم رو صفحه

    RépondreSupprimer
  3. kheili khoshhalam ke shoma ra shenaktam,man ham motevalede nesfe jahanam va dar italia ba shohar italiaii va dokhtaran do ragheam zendeghi mikonam khordan va pokhtan ra doost darm...
    az dastooratet hatman estefadeh khaham kard.,ba ejazeh liket kardam

    RépondreSupprimer
  4. سلام من هم اهل نصف جهانم و آشپزی را هم خیلی دوست دارم ولی فرصتش را ندارم در نتیجه معمولا آش فورباغه می خوریم
    www.banoog.com

    RépondreSupprimer
  5. سلام هامکوک جان. من اولین باره وبلاگت رو می بینم و خیلی از دیدنش خوشحالم و ازش لذت بردم. می خوام خواهش کنم به وبلاگ من سر بزنی و اگه مایل بودی با هم تبادل لینک کنیم. دوست دارم با هم دوست باشیم.

    RépondreSupprimer