jeudi 10 mars 2011

راکلت Raclette

                                                                                  

یکی از غذاهای لذیذ و ۱۰۰ در صد فرانسوی راکلت است که بیشتر در فصل سرد به علت کالری زیاد و نیز در مناطق سرد مثل  
نواحی کوهستانی آلپ مصرف میشود .
راکلت را خیلی راحت میشه از سوپر مارکت تهیه کرد . البته حتما باید دستگاه آب کردن پنیر راکلت را داشته باشید
راکلت از چندین مدل ژامبون و پنیر کنته با افزودنی متفاوت است که اصولا با سیب زمینی پخته و خیار شور سرو میشود
پنیر راکلت را سر میز غذا بوسیله دستگاه آب کرده و وسط ژامبون گذاشته و داغ و داغ مصرف میکنند
این هم راکلت خونه ما ... جا همگی خالی











5 commentaires:

  1. سلام من امروز وبلاگتون رو از وبلاگهای مورد علاقه کافه شمشیری پیدا کردممم .. واقعااااااااااااااا عالیههههههههههه

    این وبلاگهای خوب برای من مثل یه گنجینه ارزشمنده خیلییییییییییییییی ارزشمند ..

    و جالبترین قسمتش هم اینه که من هم نصف جهان زندگی کردم البته اهل اونجا نیستم اما عاشقش هستم واقعاااا و هم عاشق فرانسه و زبان فرانسوی چون پدرم سوربون درس خونده و ما با حال و هوای فرانسه و آشپزی فرانسوی بزرگ شدیم .. از این بعد خواننده ی همیشگی وبلاگتون هستم البته اگر اجازه بدید...

    RépondreSupprimer
  2. خانم مهشید مرسی از لطف و محبتتون ... متاسفانه من اصلا در حد آقای روزگل فعالیت ندارم ولی از تشویق شما خیلی خوشحالم ... به لیست دوستان من خوش آمدید

    RépondreSupprimer
  3. selamm nerlerdeydiniz uzun zamandır yoktunuz.peynir ve soğuk et ımmmm nefis gözüküyo..

    RépondreSupprimer
  4. homkok jun man yeki az tarftaraye ashpazitam karay ghashanget hamishe morede alaghe mane kheyli vaghte azat chizi tu fb nadidam delvapas shodam. ishalah har ja ke hasti salamt va shad bashi azizam.

    RépondreSupprimer